Senzor temperatura combustibil

Senzor de temperatura a combustibilului

 

Un senzor de temperatură a combustibilului este montat în automobile pentru a controla și regla cantitatea de combustibil necesară pentru o performanță constantă și eficientă. Poate transmite date către ECU- ul mașinii si ajută la reglarea fină a cantității de combustibil introdus.

Ce face un senzor de temperatură a combustibilului?

 

Un senzor de temperatură a combustibilului contribuie la siguranța generală a motorului. Permite reglarea cantității de combustibil injectat în cilindru. Este un fragment substanțial al sistemului de combustibil al vehiculului care observă compresia combustibilului. Senzorul implică un termistor cu o opoziție variată la temperatura combustibilului. În cazul temperaturii scăzute a combustibilului, rezistența devine mai mare.

Are un impact drastic asupra performanței motorului. Senzorul de temperatură a combustibilului informează ECU când se încălzește prea mult ceea ce inseamnă că este nevoie de mai mult combustibil pentru motor. Va face combustibilul mai gros și va confirma că nu arde rapid. De preferință, temperatura combustibilului ar trebui să fie mai mică de 40°C ,lucru care ajută la menținerea competenței termice a motorului.

În plus, atunci când combustibilul se răcește prea mult, devine mai dens. Astfel, motorul mașinii necesită mai puțin combustibil, deoarece arde mai lent. În general, senzorul de temperatură a combustibilului este avantajos în definirea cantității de combustibil.

Senzorul este situat chiar lângă conducta de admisie a aerului si carcasa clapetei de accelerație. Puteți consulta ghidul mașinii pentru a găsi locația exactă deoarece poate diferi în funcție de marca mașinii.

Senzorul de temperatură a combustibilului este proiectat cu precizie pentru a evalua temperatura combustibilului vehiculului. Prin aceasta, este mai ușor să optimizați și să gestionați raportul de amestec aer-combustibil. Un senzor de temperatură a combustibilului care funcționează bine ajută la asigurarea eficienței motorului vehiculului, indiferent de temperatura exterioară.

Când procesul de ardere este efectuat eficient, este mai bine pentru mediu, inseamnand că prin sistemul de evacuare sunt evacuate mai puține substanțe nocive. Pe de altă parte, un senzor de temperatură a combustibilului slab duce la blocare, scăderea puterii și eficiența combustibilului.

 

Ce se întâmplă când senzorul de temperatură a combustibilului nu mai funcționează?

 

Un senzor de temperatură a combustibilului defect sau nefuncțional fie nu mai trimite semnale, fie trimite semnale false către sistem. Ca urmare, devine problematic să faceți față și să estimați consumul de combustibil.

La nivel global, numărul de vehicule vândute și cumpărate este în continuă creștere. Astfel, a devenit necesară asigurarea managementului consumului de combustibil conform reglementărilor stricte de control al emisiilor.

Ori de câte ori întâmpinați erori ale senzorului de temperatură a combustibilului, cel mai bine este să luați măsuri proactive imediate. Puteți vizita un mecanic sau puteți merge la centrul de service.

Înainte de toate acestea, trebuie să știți ce anume face ca senzorul de temperatură a combustibilului să funcționeze greșit. În mare parte, este din cauza supraexpunerii mașinii la temperaturi extreme. De asemenea, se datorează intemperiilor și vaporilor corozivi de combustibil. Mai mult, uneori, umplerea excesivă a rezervorului de combustibil provoacă un preaplin. Ca urmare, afectează motorul și senzorul.

Iată câteva cauze suplimentare ale unui senzor de temperatură a combustibilului problematic:

  • O problemă de programare în modulul de control al grupului de propulsie.
  • Defecțiuni minore sau majore la senzorul de temperatură a combustibilului
  • Cabluri sau conectori deschisi sau deteriorati.

Dacă continuă în acest fel, mașina va începe să consume mai mult combustibil decât este necesar. Iată câteva simptome comune ale senzorului de temperatură a combustibilului defectuos:

  1. Economie redusa de combustibil

 

Este cel mai frecvent simptom. Cel mai important, un senzor de temperatură a combustibilului vă ajută să vă asigurați că este consumată cantitatea și amestecul potrivit de combustibil. Când există un raport de combustibil mai mare, este necesar să se răcească temperatura motorului.  În cazul unui senzor de temperatură a combustibilului defect, temperatura raportată nu va fi exacta, ca urmare, automobilul va consuma mai mult combustibil decât este necesar.

  1. Evaluări dezechilibrate ale temperaturii

 

Este un alt indiciu al unui senzor de temperatură a combustibilului defect. Aici veți observa mai multe fluctuații decât de obicei în citirile de temperatură. Când conduceți, s-ar putea să indice nivelul mai sus sau mai jos decât este. In acest caz, cel mai bine este să vizitați urgent un mecanic.

  1. Fum negru de pe teava de evacuare

 

Când senzorul de temperatură a combustibilului nu funcționează, nu calculează sau reglează raportul de combustibil. Astfel, combustibilul în exces este folosit și ars în camera de ardere. Puteți observa că iese fum negru din țeava de eșapament la anumite perioade.

  1. Supraîncălzirea motorului

 

Când senzorul de temperatură a combustibilului nu funcționează adecvat, de obicei dă semnale de rece. Astfel, încurcă sistemul și oferă informații greșite. Uneori, mașina dvs. va indica supraîncălzirea motorului când nu este. Tabloul de bord va avea luminile de avertizare aprinse. Dacă ignori acest lucru, performanța mașinii tale va fi afectată.

În plus, dacă supraîncălzirea motorului este constantă, trebuie imediat verificata de un mecanic. Un tehnician profesionist poate ajuta la evitarea oricăror alte daune. Ignorarea acestui lucru poate duce la reparații costisitoare în viitor.

 

  1. Verificați că lumina motorului se aprinde

 

Un senzor de temperatură a combustibilului defect aprinde, de asemenea, luminile de semnal de verificare de pe tabloul de bord deoarece sistemul mașinii detectează semnale înșelătoare și greșite. În acest caz, cel mai bine este să vizitați imediat mecanicul.

 

Concluzii

 

Concluzia este că un senzor de temperatură a combustibilului este o parte integrantă a vehiculului. Dacă nu funcționează eficient, nu influenteaza pornirea masinii, dar cu toate acestea, afectează performanța generală a motorului. Ignorarea semnelor și simptomelor poate duce la daune grave care pot fi costisitoare în viitor.

 

ro_RORO