MAF sensor- debitmetru aer

Senzorul de debit de aer in masa – Mass Air Flow ( MAF )

 

Motorul cu ardere internă al unei mașini necesită atât aer, cât și combustibil pentru a funcționa corect. Raportul aer-combustibil trebuie să fie optim pentru a asigura arderea neîntreruptă și performanța îmbunătățită a motorului.

În trecut, un carburator era singurul dispozitiv care controla combinația de aer și combustibil. Când au fost inventate unitățile moderne de control al motorului (ECU), cunoscute și sub numele de module de control al motorului, acestea au schimbat semnificativ sistemul. Senzorii Mass Air Flow (MAF) se folosesc pentru a măsura fluxul de aer.

 

Ce este un senzor MAF:

Un senzor de debit de aer în masă este cunoscut și sub numele de contor de aer . Acesta joacă un rol fundamental în vehiculul dumneavoastră. Și anume, măsoară cantitatea de aer (debitul de masă de aer) care intră în motorul cu ardere internă .

Pe baza acestor intrări în timp real, unitatea de control al motorului estimează cantitatea de masă de combustibil necesară pentru a menține aerul și combustibilul în echilibru.

În plus, rețineți că densitatea aerului se modifică odată cu temperatura, presiunea, umiditatea etc. Aici, din nou, senzorii MAF ajută. Când vine vorba de măsurarea cantității de aer admis în fiecare cilindru, aceștia sunt mai precisi decât senzorii de debit volumetric .

 

Tipuri de senzori MAF:

 

Debitmetrele cu palete sunt un tip mai vechi de senzori de debit de aer. Acestea sunt clasificate în continuare în senzori de debit de aer VAF, de tensiune, de semnal și Karman Vortex . Acesta din urmă este mai nou în design. Folosește o oglindă mobilă și un fototranzistor pentru a măsura fluxul de aer.

Senzorii MAF de flux de aer cu fir fierbinte sunt senzori MAF avansați și sunt mai des întâlniți. Acestia constau dintr-un termistor, un fir fierbinte de platină și un circuit de control electronic. Termistorul este un senzor de temperatură care măsoară temperatura aerului. Un circuit electronic de control menține un fir fierbinte de platină la o temperatură constantă. Când aerul intră în contact cu firul încălzit, acesta se răcește. Când diferența de temperatură dintre cele două fire se modifică, senzorul MAF crește sau scade automat curentul către firul fierbinte.

Există, de asemenea, senzori de flux de aer cu fir rece care funcționează similar cu omologii lor cu fir fierbinte. Cu toate acestea, au o rezistență suplimentară la rece care le permite să măsoare aerul ambiental.

 

Semnele unu senzor MAF defect:

 

Identificarea problemelor de performanță a senzorului MAF poate fi o provocare, deoarece nu sunt ușor de detectat. Iată câteva dintre cele mai comune simptome ale unui senzor MAF defect:

Un senzor MAF care funcționează defectuos poate duce la o varietate de probleme de conducere, cum ar fi blocarea motorului, smucirea sau ezitarea în timp ce accelerați. Este posibil să întâmpinați aceste probleme în timp ce accelerați.

 

De ce apar probleme?

 

Resturile de pe drum, praful, murdăria și alți contaminanți care trec prin filtrul de aer pot acoperi firele senzorului MAF și îl pot împiedica să măsoare cu precizie fluxul de aer. Poate trimite rapoarte inexacte ale fluxului de aer la viteze mai mici. După cum am explicat deja, atunci când senzorul MAF nu funcționează corect, motorul nu poate amesteca aerul și combustibilul în raportul corespunzător.

Prin urmare, curățarea senzorului MAF poate fi un bun punct de plecare. Cu toate acestea, pentru a va asigura de  siguranța vehiculului dvs., luați în considerare verificarea de catre un mecanic.

 

Concluzii:

Senzorul de debit de aer în masă este esențial pentru funcționarea optimă a motorului cu ardere internă al vehiculului dumneavoastră. Pe baza măsurării debitului de aer, ECU echilibrează aerul și combustibilul.

 

Cu alte cuvinte, fără un senzor MAF, mașina nu ar funcționa.

Tocmai de aceea trebuie să îl verificați și să îl întrețineți corespunzător. Din fericire, senzorii MAF sunt relativ ieftin de înlocuit.

ro_RORO