Confidențialitatea datelor in masinile noi ,un cosmar pentru utilizatori!

Vești proaste: mașina ta este un spion!

Noile modele conectate la internet ale fiecărei mărci majore de mașini au respins testele de confidențialitate și securitate efectuate de Mozilla.
Asta arată noile descoperiri din proiectul Mozilla *Privacy Not Included. Organizația nonprofit a constatat că fiecare mare marcă de mașini nu reușește să adere la cele mai elementare standarde de confidențialitate și securitate în noile modele conectate la internet, iar toate cele 25 de mărci examinate de Mozilla au reușit testul organizației. Mozilla a descoperit mărci precum BMW, Ford, Toyota, Tesla și Subaru, care colectează date despre șoferi, inclusiv despre rasă, expresii faciale, greutate, informații despre sănătate și unde conduceți. Unele dintre mașinile testate au colectat date despre care nu te-ai aștepta ca mașina ta să știe, inclusiv detalii despre activitatea sexuală, rasă și statutul de imigrare, potrivit Mozilla.

“Mulți oameni se gândesc la mașina lor ca la un spațiu privat – unde să-ți suni medicul, să porti o conversație personală cu copilul tău în drum spre școală, să plângi din cauza unei despărțiri sau să conduci în locuri în care s-ar putea să nu vrei să le faci stiute. știți despre”, a spus Jen Caltrider, direcția de program a proiectului *Privacy Not Included, într-un comunicat de presă. „Dar acea percepție nu se mai potrivește cu realitatea. Toate mașinile noi de astăzi sunt coșmaruri de confidențialitate pe roți care colectează cantități uriașe de informații personale.”

Mașinile moderne folosesc o varietate de instrumente de colectare a datelor, inclusiv microfoane, camere și telefoanele conectate de șoferi la mașinile lor. Producătorii colectează, de asemenea, date prin aplicațiile și site-urile lor web și apoi pot vinde sau partaja acele date cu terți.
Cel mai grav “infractor“ a fost Nissan, a spus Mozilla. Politica de confidențialitate a producătorului de mașini sugerează că producătorul colectează informații, inclusiv despre activitatea sexuală, date de diagnosticare a sănătății și date genetice, deși nu există detalii despre cum exact aceste date sunt colectate. Nissan își rezervă dreptul de a împărtăși și de a vinde „preferințe, caracteristici, tendințe psihologice, predispoziții, comportament, atitudini, inteligență, abilități și aptitudini” brokerilor de date, forțelor de ordine și altor terți.

„Când colectăm sau distribuim date personale, respectăm toate legile aplicabile și oferim cea mai mare transparență”, a declarat Lloryn Love-Carter, purtător de cuvânt al Nissan. „Politica de confidențialitate a Nissan încorporează o definiție largă a informațiilor cu caracter personal și a informațiilor personale sensibile, așa cum sunt enumerate în mod expres în patchwork-ul tot mai mare al legilor de confidențialitate în evoluție, și include tipurile de date pe care le poate primi prin mijloace accidentale.”

Alte mărci nu s-au descurcat mult mai bine. Volkswagen, de exemplu, colectează comportamentele tale de condus, cum ar fi centura de siguranță și obiceiurile de frânare și le asociează cu detalii precum vârsta și sexul pentru publicitate direcționată. Politica de confidențialitate a Kia își rezervă dreptul de a vă monitoriza „viața sexuală”, iar Mercedes-Benz livrează mașini cu TikTok preinstalat pe sistemul de infotainment, o aplicație care are propria sa grămadă de probleme de confidențialitate.

„BMW USA oferă clienților noștri notificări complete privind confidențialitatea datelor cu privire la colectarea informațiilor lor personale. Pentru controlul individual, BMW USA permite șoferilor de vehicule să facă alegeri granulare cu privire la colectarea și procesarea informațiilor lor personale”, a declarat Phil DiIanni, purtător de cuvânt al BMW. DiIanni a spus că BMW nu a analizat studiul, dar a spus că „BMW USA nu vinde informațiile personale ale clienților noștri în vehicul”, iar compania ia „măsuri cuprinzătoare pentru a proteja datele clienților noștri”.

Purtătorul de cuvânt al Mercedes-Benz, Andrea Berg, a refuzat să comenteze, deoarece compania nu a analizat studiul, dar Berg a spus că aplicația MercedesMe Connect oferă utilizatorilor setări de confidențialitate și posibilitatea de a renunța la anumite servicii. Gizmodo a contactat ceilalți producători numiți în această poveste, dar niciunul nu a oferit imediat comentarii.

Problemele de confidențialitate și securitate se extind dincolo de natura datelor companiilor auto . Mozilla a spus că nu a putut determina dacă mărcile criptează datele pe care le colectează și doar Mercedes-Benz a răspuns la întrebările organizației.

Brian Weiss, purtător de cuvânt al Alianței pentru Inovare Auto, a distribuit un link către o scrisoare pe care organizația a scris-o congresului despre principiile sale de confidențialitate. Aceste principii „sunt în vigoare astăzi și sunt aplicabile de către Comisia Federală pentru Comerț”, a spus Weiss.
Întrebările legate de consimțământ sunt în esență și o glumă. Subaru, de exemplu, spune că, fiind pasager în mașină, ești considerat un „utilizator” care și-a dat consimțământul companiei pentru a colecta informații despre tine. Mozilla a spus că o serie de mărci de mașini spun că este responsabilitatea șoferilor să informeze pasagerii despre politicile de confidențialitate ale mașinii lor – ca și cum politicile de confidențialitate sunt înțelese pentru șoferi, în primul rând. Toyota, de exemplu, are o constelație de 12 politici de confidențialitate diferite pentru plăcerea dvs. de a citi.
Sursa originala:https://gizmodo.com/mozilla-new-cars-data-privacy-report-1850805416

ro_RORO