Senzor ax cu came CAMSHAFT

Senzori de poziție a arborelui cu came – CAMSHAFT

 

Un senzor de poziție a arborelui cu came se găsește în fiecare automobil modern. Acest senzor este o componentă esențială a oricărei mașini, deoarece asigură funcționarea corectă a motorului. Când vă uitați sub capota mașinii, puteți avea probleme în găsirea senzorului. De obicei, fiecare producător de mașini va avea locația sa unică pentru a pune senzorul lângă motor. Poate fi găsit în spatele chiulasei, în valea de ridicare a vehiculului sau adiacent blocului motor.

 

Ce este un senzor de poziție a arborelui cu came?

 

Senzorul de poziție a arborelui cu came urmărește rotația arborelui cu came, concentrându-se pe momentul când supapele se deschid și se închid. Majoritatea senzorilor arborelui cu came se află chiar deasupra inelului crestat al arborelui cu came. Majoritatea acestor senzori vor folosi un magnet pentru a genera sau modifica un semnal electric AC, care va fi utilizat împreună cu un senzor de poziție a arborelui cotit pentru a determina când o poziție se apropie de punctul mort superior (PMS) pe cursa de compresie. Aceste date vor ajuta la reglarea fină a temporizării scânteii și a pulsului injectorului. Se mai numește și senzor de identificare a cilindrului sau detector de fază.

ECU dintr-un sistem de injecție secvenţială de combustibil trebuie să decidă ce cilindru urmeaza să aprindă. Senzorul de identificare a cilindrului oferă aceste informații. Ori de câte ori primul cilindru se află în punctul mort superior în timpul rotației motorului, senzorul transmite un semnal către controlerul de bord (TDC).

Funcțiile senzorului de poziție a arborelui cu came (CAM):

 

  • Pentru a determina ce cilindru se află în cursa de putere, computerul mașinii folosește un senzor pentru a monitoriza poziția de rotație a arborelui cu came în raport cu poziția arborelui cotit. Aceste informații vor fi folosite pentru a modifica sincronizarea scânteii și funcționarea injectorului de combustibil.
  • Senzorul CAM, cunoscut și sub numele de senzor de poziție a arborelui cu came, este responsabil pentru informarea ECM despre poziția arborelui cu came.

 

Senzorul de poziție a arborelui cu came colectează și comunică date despre viteza arborelui cu came a vehiculului către modulul de control al motorului (ECM). Aceste informații sunt utilizate de ECM pentru a determina momentul aprinderii, precum și momentul injecției de combustibil cerut de motor. Motorul nu ar putea funcționa eficient fără aceste informații.

 

Principiul de funcționare:

 

Funcționarea unui senzor de poziție a arborelui cu came este mai puțin complexă și poate fi ușor de înțeles. Așa cum s-a spus mai devreme, ECU dintr-un sistem de injecție secvenţială de combustibil trebuie să decidă ce cilindru urmeaza  să aprindă. Senzorul de identificare a cilindrului oferă aceste informații. Ori de câte ori primul cilindru se află în punctul mort superior în timpul rotației motorului, senzorul transmite un semnal către controlerul de bord (TDC).

Ca rezultat, durata injectării pulsului poate fi calculată. Controlerul de bord în sistemele de injecție simultană de combustibil nu identifică cilindrii sau secvența de ardere, deoarece nu este necesar pentru ca sistemul să funcționeze. Cilindrul exact este determinat atunci când un semnal de aprindere în avans al arborelui cotit sau al distribuitorului vine prin detectarea locațiilor mecanice ale arborelui cotit, arborelui cu came, supapelor sau arborelui distribuitor.

 

 

Simptome comune ale unui senzor de poziție a arborelui cu came defect:

 

·         Lumina de verificare a motorului este aprinsă

·         Problema la aprindere

·         Blocarea motorului

·         Accelerație slabă

·         Problemă la schimbarea vitezei

 

 

ro_RORO