Senzori de presiune absoluta – MAP
Cum funcționează:
Pentru a optimiza amestecul aer-combustibil și pentru a îmbunătăți performanța de ardere și aprindere, volumul de aer admis în motor trebuie monitorizat și reglat în mod constant. Senzorii de presiune absolută în colector (MAP) sunt esențiali pentru acest proces.
Un senzor de vid cu semiconductor compact, senzorul MAP profită de efectul de rezistență piezoeletric, unde rezistența electrică se modifică atunci când se aplică presiune pe silicon. Acest efect este utilizat pentru a măsura presiunea în galeria de admisie care vine în aval de supapa de accelerație. Măsurarea presiunii este apoi transmisă la ECU motorului prin semnale electrice și este utilizată pentru a calcula volumul de aer admis. Odată ce aceasta este calculată, ECU poate ajusta performanța motorului pentru a asigura un control optim al raportului aer-combustibil.
Deși aceasta este funcția principală a senzorilor MAP, aceste piese sunt, de asemenea, utilizate pentru a măsura presiunea de supraalimentare care vine în supapa de accelerație și presiunea din galeria turbo pentru a optimiza performanța motorului în medii severe de turboalimentare sau supraalimentare.
Caracteristici și Beneficii:
⦁ Montarea cipului gol înseamnă mai puține componente și o dimensiune compactă.
⦁ Anularea zgomotului pe cip reduce numărul de componente necesare.
⦁ Suprafața durabilă cu două straturi face față mediului dur al galeriei de admisie.
⦁ Conexiunile de legătură oferă o fiabilitate mai mare și o instalare mai ușoară.
Care sunt posibilele defecțiuni ale senzorilor MAP?
⦁ Orice substanțe sau umiditate ridicată din aerul de admisie care intră în orificiul de presiune pot cauza o defecțiune a senzorilor MAP.
⦁ Scurgerile de vid în sistemele galeriei de admisie sau furtunul care conectează senzorul MAP la motor pot cauza funcționarea necorespunzătoare a senzorului MAP.
⦁ Scurtcircuitările și deschiderile în circuitul de cablare al senzorului MAP pot cauza o discrepanță în caracteristici sau o funcționare defectuoasă.
Care sunt simptomele senzorilor MAP?
⦁ Pierderea puterii motorului.
⦁ Mersul la ralanti dur și instabil.
⦁ Conducere slabă, inclusiv ezitare în timpul accelerației.
⦁ Se blochează la scurt timp după pornire sau când accelerația este apăsată sau eliberată.
Cum se pot preveni și rezolva defecțiunile senzorului MAP?
⦁ O problemă cu senzorul MAP poate face ca lampa de avertizare a motorului să se aprindă. Această defecțiune este stocată sub codul de diagnosticare a erorilor (DTC) în ECU-ul motorului (P0105…P0109) și poate fi inspectată de un instrument de scanare DTC.
⦁ Este posibil ca un senzor MAP defect să nu dezactiveze vehiculul, dar ar trebui înlocuit cât mai curând posibil pentru a evita potențialele daune ale motorului în condiții de combustibil bogat sau sărac cauzate de funcționarea defectuoasă a senzorului MAP.
⦁ Asigurați-vă că nu există anomalii în vidul galeriei de admisie din cauza scurgerilor sau a altor probleme ale sistemului.